Νέα

«Το ποδήλατο είναι στο DNA μας»

 
 


Στην Καρδίτσα κάνουν ποδήλατο μέχρι τα 90
 
«Η πόλη μας (σ.σ Καρδίτσα) είναι η 3η στην Ευρώπη -αναλογικά με τον πληθυσμό- στην χρήση ποδηλάτου, μετά την Κοπεγχάγη και το Άμστρενταμ»
 
Το 70% του πληθυσμού της Καρδίτσας κάνει χρήση ποδηλάτου
 
Δήμαρχος Καρδίτσας στο pinakio.blogspot.gr και στο eirinika.gr : Η ποδηλασία φέρνει τουρισμό
 
Του Λευτέρη Χ. Θεοδωρακόπουλου
 
Ο επικεφαλής του ΠΟΚ Μάκης Αρβανίτης
«Είχα το όνειρο μου το ποδήλατο μου κι όλα έμοιαζαν σωστά…»…φαίνεται πως οι παραπάνω στίχοι του τραγουδιού του Κώστα Μακεδόνα μάλλον ήταν εμπνευσμένοι από τους κατοίκους της Καρδίτσας οι οποίοι έχουν εντάξει στον τρόπο ζωής τους το ποδήλατο.
«Η πόλη μας (σ.σ Καρδίτσα) είναι η 3η στην Ευρώπη -αναλογικά με τον πληθυσμό- στην χρήση ποδηλάτου, μετά την Κοπεγχάγη και το Άμστρενταμ», εξομολογείται στο Πινάκιο και στα eirinika.gr ο επικεφαλής του Ποδηλατικού Ομίλου Καρδίτσας Θωμάς Αρβανίτης, ο οποίος στην συνέχεια τονίζει πως οι κάτοικοι από μωρά μέχρι τα βαθιά γεράματα επιδίδονται στις ορθοπεταλιές.
Οπότε μην προβληματιστείτε αν βρεθείτε στο συγκεκριμένο τόπο της χώρας μας και δείτε μια γιαγιά να συνοδεύει με το δικό της ποδήλατο -που πάνω από το φωτάκι στο τιμόνι έχει σίγουρα το καλάθι για τα ψώνια- το εγγόνι της που προσπαθεί να κρατήσει ισορροπία του στη σέλα και να βγάλει γρήγορα-γρήγορα τις βοηθητικές ρόδες του.
Πώς όμως η ποδηλασία διαδόθηκε τόσο πολύ στην Καρδίτσα; Πόσοι είναι οι ποδηλάτες και ποιες είναι οι εξορμήσεις τους;
Ο Θωμάς Αρβανίτης απαντά στα ερωτήματα μας…(με ευκολία) και υπογραμμίζει μεταξύ άλλων, «Εδώ η ποδηλασία ανέκαθεν ήταν τρόπος ζωής. Θυμάμαι τον εαυτό μου να κάνει ποδήλατο από πολύ μικρή ηλικία και όχι μόνο εμένα αλλά όλα τα παιδιά από την γειτονιά. Ήταν πώς να σας το πω στο…DNA μας. Άλλωστε αυτό που βοηθά πολύ στην χρήση του ποδηλάτου είναι το γεγονός πως η Καρδίτσα είναι μια πόλη επίπεδη και οι δρόμοι της είναι, στην πλειονότητα τους, άψογοι. Δεν υπάρχουν ανηφόρες απότομες ή κατηφόρες ή ακόμη και στροφές που θα δυσκολέψουν τον ποδηλάτη…
Στην συνέχεια τον ρωτάμε αν εξαιτίας της κρίσης η χρήση του ποδηλάτου αυξήθηκε, εκείνος από την πλευρά του μας εξηγεί, πως το 70% των κατοίκων της Καρδίτσας το χρησιμοποιούν ενώ δεν υπάρχει σπίτι που να μην έχει το δικό του και δεν νομίζει πως αυτό οφείλεται στην κρίση αλλά στην κουλτούρα του κόσμου. Σε ότι αφορά τον Ποδηλατικό Όμιλο Καρδίτσας -στον οποίο ο Θωμάς Αρβανίτης είναι ο Πρόεδρος- αυτός αριθμεί 40 μέλη από 8 έως 54 χρονών.
«Μπορεί κάποιοι να πήραν το ποδήλατο αντί του αυτοκινήτου για περισσότερη οικονομία, αλλά εμείς ανέκαθεν στα γκαράζ μας είχαμε πλάι από τα αυτοκίνητα μας τα ποδήλατα και μάλιστα το κάθε μέλος της οικογένειας είχε το δικό του», λέει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΠΟΚ.  Διαβάστε την συνέχεια και δείτε και τις φωτογραφίες που ακολουθούν...
Αγώνες και δράσεις
Ιδού οι ορεινοί ποδηλάτες
Όπως είναι φυσικό μια πόλη που ζει για το ποδήλατο κάνοντας ποδήλατο δεν μπορεί να μην δοκιμάζει και να ξεπερνά τα όρια της. Έτσι στον νομό γίνονται σε αγωνιστικό επίπεδο πέντε αγώνες ετησίως. Οι αγωνιστικοί τύπου αγώνες γίνονται στην λίμνη Πλαστήρα ,στην λίμνη Σμοκοβου, στα Αγραφα, μέσα στην πόλη της Καρδίτσας και στον δήμο Σοφαδων.
Επίσης λαμβάνουν χώρα και οι Λαϊκοί Αγώνες όπως ο γύρος της Καρδίτσας (δυο φορές τον χρόνο) τα Τιτάνια στο Δήμο Παλαμά και μάλιστα κάποια χωριά κάνουν λαϊκούς γύρους. «Πέρα από τους αγώνες και τις δράσεις επισκεπτόμαστε σχολεία και αναλύουμε τα μυστικά της ποδηλασίας, ενώ για όλους τους πολίτες της πόλης διοργανώνουμε ποδηλατοβόλτες και για τους πιο extreme αναβάτες το μενού περιλαμβάνει ορειβατική ποδηλασία», λέει ο Θωμάς Αρβανίτης.
 
 
Τα κοινόχρηστα ποδήλατα
Πάρκινγκ ποδηλάτων στην καρδιά της Καρδίτσας
Στην Καρδίτσα εδώ και λίγες ημέρες η δημοτική αρχή διέθεσε κάρτες χρήσης του αυτοματοποιημένου συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων, σε περιορισμένο αριθμό δημοτών που θα συμμετάσχουν στην πιλοτική εφαρμογή του για ένα μικρό χρονικό διάστημα.
Στόχος αλλά και το σκεπτικό των ιθυνόντων του δήμου είναι να δοκιμαστεί στην πράξη το σύστημα πριν τεθεί σε πλήρη λειτουργία και να επεκταθεί η χρήση ώστε να είναι διαθέσιμα τα ποδήλατα σε όλους τους δημότες αλλά και τους επισκέπτες της πόλης.
Οι προσωρινοί, αλλά και οι μελλοντικοί χρήστες θα μπορούν να παραλαμβάνουν ποδήλατα από τους σταθμούς, αφού προηγηθεί διαδικασία ταυτοποίησής τους και εν συνεχεία, μετά την ολοκλήρωση της χρήσης τους να τα επιστρέφουν σ' αυτούς.
Οι σταθμοί περιλαμβάνουν 102 θέσεις κλειδώματος ποδηλάτων (17 ανά σταθμό) ενώ διαθέτουν οθόνη αφής από όπου, θα μπορούν οι χρήστες να εγγραφούν απευθείας στο σύστημα, καθώς και αναγνώστη πιστωτικής κάρτας, με την οποία θα μπορεί επίσης -στη φάση της πλήρους εφαρμογής- να γίνεται χρήση του συστήματος.
 
Με το βλέμμα στον τουρισμό
Ο δήμαρχος της Καρδίτσας Κωνσταντίνος Παπαλός
Στο Πινάκιο και στο eirinika.gr μιλά επίσης και ο δήμαρχος της Καρδίτσας Κωνσταντίνος Παπαλός ο οποίος κάνει λόγο για τους 6 σταθμούς κοινόχρηστων ποδηλάτων αλλά και για το βλέμμα στον τουρισμό μέσω των...ορθοπεταλιών.
«Αφουγκραστήκαμε την κουλτούρα των κατοίκων της πόλης μας και αφού βρήκαμε μια ενδιαφέρουσα «πράσινη» πρόταση την υλοποιήσαμε και έτσι κατασκευάσαμε 6 σταθμούς κοινόχρηστων ποδηλάτων 70 θέσεων. Μάλιστα τώρα αυτή τη στιγμή έχουμε μπει σε διαδικασίες επέκτασης των ποδηλατοδρόμων».
Ο κ. Παπαλός στην συνέχεια αναφέρει πως η ποδηλασία είναι αυτή που έχει φέρει εξειδικευμένο τουρισμό στην πόλη του, ενώ δεν κρύβει πως η Καρδίτσα είναι πλέον για πολλούς η πόλη της «απόδρασης» και αυτό -μας εξομολογείται- θα ήταν σλόγκαν για τουριστική καμπάνια άλλες εποχές που τα οικονομικά θα το επέτρεπαν.
 
 
Μια 90χρονη κάνει ποδήλατο
Με το ποδήλατο στην εθνική οδό
Νεαροί ποδηλάτος στο Μεγαλόβρυσο
Ο Θωμάς Αρβανίτης και ένα άλλο μέλος του ΠΟΚ ποζάρουν με τα ποδήλατα τους
Ένα με τη φύση
 
Σε σχολεία της περιοχής ο Θωμάς Αρβανίτης μυεί τα παιδιά στη ποδηλασία
Έτοιμοι για εξόρμηση
Μια γεύση από τη Χριστουγεννιάτικη στολισμένη Καρδίτσα

Δείτε και άλλες φωτό και βίντεο εδώ

Άνοιξη στην πόλη ή για την πόλη

10 συμβουλές για περισσότερο ποδήλατο στην πόλη

Η άνοιξη είναι η καλύτερη εποχή για αλλαγές. Προσωπικές, επαγγελματικές, αλλαγές στις συνήθειες. Και μια από αυτές θα μπορούσε να είναι να ξεκινήσουμε επιτέλους να χρησιμοποιούμε το ποδήλατό μας για τις καθημερινές μας μετακινήσεις.

Είτε είστε φανατικός χομπίστας ποδηλάτης που "λιώνει" στην προπόνηση (και μετά παίρνει το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα του για να πάει στη δουλειά ή για καφέ) είτε φλερτάρετε με την εναλλακτική, αστική μετακίνηση αλλά ακόμη δεν το έχετε... αποφασίσει, τώρα είναι η κατάλληλη εποχή να το κάνετε.

Οι λόγοι πολλοί: το ποδήλατο είναι ένας πρακτικός και γρήγορος τρόπος μετακίνησης, είναι διασκεδαστικό, οικονομικό, οικολογικό, δεν επιβαρύνει το περιβάλλον, δεν επιβαρύνει την τσέπη σας, δεν επιβαρύνει την πόλη και σας επιτρέπει να βελτιώσετε γρήγορα τη φυσική σας κατάσταση αλλά και να χάσετε - όχι το ίδιο γρήγορα αλλά σταθερά - μερικά παραπανίσια κιλά.

Το ποδήλατο, έστω και για μικρές - αλλά συχνές - μετακινήσεις θα δυναμώσει τα πόδια σας και την καρδιά σας.

Όσο έμπειροι ή μη έμπειροι λοιπόν κι αν είστε, σας δίνουμε τις εξής 10 απλές συμβουλές:

1. Οδηγείτε με βάση τον ΚΟΚ. Το ότι οι υπόλοιποι οδηγοί οχημάτων δεν το κάνουν, δεν είναι λόγος να μην το κάνετε κι εσείς. Ακολουθείτε πάντα τον ΚΟΚ και να απαιτείτε - όσο γίνεται - να το κάνουν και οι άλλοι.

2. Φροντίζετε να είστε πάντα ορατοί από τα άλλα οχήματα. Μέρα ή νύχτα, με κίνηση ή χωρίς, εσείς πρέπει να φαίνεστε και να ακούγεστε.

3. Εξοικειωθείτε με το ποδήλατό σας. Μην βγαίνετε στο δρόμο, στην κίνηση, πριν είστε απολύτως εξοικειωμένοι με το ποδήλατό σας - πώς στρίβει, πώς φρενάρει, πώς αλλάζετε ταχύτητες. Μαζέψτε χιλιόμετρα σε μικρότερους, συνοικιακούς δρόμους πριν αποφασίσετε να κατεβείτε στο κέντρο ή να βγείτε σε κεντρικούς δρόμους. Κι αυτό μας οδηγεί στην επόμενη συμβουλή:

4. Επιλέγετε εναλλακτικές διαδρομές. Το ποδήλατο έχει το πλεονέκτημα να κινείται σε κάθε είδους δρόμο και να είναι ευέλικτο στην κίνηση. Εκμεταλευτείτε το. Δεν χρειάζεται να επιλέγετε τις κεντρικές αρτηρίες - έστω κι αν μοιάζει πιο γρήγορο - αλλά τους μικρότερους, παράλληλους δρόμους που έχουν λιγότερη κίνηση.

5. Φροντίστε το ποδήλατό σας. Γίνετε "φίλοι" με το ποδηλατάδικο της γειτονιάς σας. Να το επισκέπτεστε συχνά, να φροντίζετε το ποδήλατό σας να είναι σωστά ρυθμισμένο, τα λάστιχα φουσκωμένα και να λειτουργεί άψογα.

6. Επιλέξτε ένα ποδήλατο κατάλληλο για τις μετακινήσεις σας. Το "τούμπανο" carbon mtb σας ή το ποδηλατάκι από το σούπερ μάρκετ που είχε ψωνίσει πρόπερσι ο παππούς δεν αποτελούν τις κατάλληλες επιλογές. Επιλέξτε ένα ποδήλατο απλό, λιτό, με φτερά και προστατευτικά αλυσίδας, με λίγες ταχύτητες για να μην απασχολείστε περισσότερο με τις αλλαγές και λιγότερο με την οδήγηση (8 είναι αρκετές) και ευκολίες για να κρεμάτε την τσάντα σας ή ένα μπροστινό καλαθάκι. Η τιμή του πρέπει να είναι από τα 250 ως τα 600 ευρώ (μπορείτε να πάτε πιο ψηλά αλλά όχι πιο... χαμηλά) περίπου και, όπως είπαμε και πριν, σωστά ρυθμισμένο.

7. Μια καλή κλειδαριά θα σας γλυτώσει από το δυσάρεστο συναίσθημα του... αποχωρισμού αλλά μπορείτε να είστε και πιο "δημιουργικοί": απευθυνθείτε σε ένα parking, ζητήστε αν μπορείτε να το ανεβάσετε στο γραφείο σας ή να το κλειδώσετε σε κάποια αποθήκη. Δεν μπορούμε να καλύψουμε όλες τις εναλλακτικές αλλά προσπαθήστε να βρείτε μια λύση.

8. Μην αφήνετε το ποδήλατό σας δεμένο για πολλές ώρες και χωρίς να το βλέπετε. Αν η εργασία σας είναι τέτοια και δεν έχετε άλλη εναλλακτική, προτιμήστε ένα διπλωτό και έχετέ το πάντα μαζί σας.

9. Ποτέ χωρίς φώτα όταν πέσει το φως της ημέρας. Είναι ό,τι χειρότερο μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας και τους άλλους. Επενδύστε σε ένα ισχυρό φωτάκι πίσω κι ένα καλό φως εμπρός, ικανά και τα δύο να σας καθιστούν ορατούς στα άλλα οχήματα αλλά και τους πεζούς.

10. Μην περιμένετε τους... ποδηλατόδρομους για να κάνετε ποδήλατο. Μερικοί ποδηλάτες στο δρόμο, ορίζουν αυτόματα ποδηλατόδρομο! Μην το ξεχνάτε. Ξέρουμε πως δεν είναι η ιδανική λύση αλλά αυτή είναι η πραγματικότητα. Ας γεμίσουν οι δρόμοι ποδήλατα και θα γεμίσουμε - αυτόματα - και ποδηλατόδρομους. 

Η επιστροφή του ποδηλάτου στις σύγχρονες πόλεις κρίνεται σήμερα αναγκαία. Μετά από πολλές δεκαετίες κατά τις οποίες ασκήθηκε ένας αυτοκινητοκεντρικός σχεδιασμός, το κυκλοφοριακό αδιέξοδο γίνεται ολοένα και περισσότερο αντιληπτό από τους επιστήμονες και τους πολιτικούς. Το αυτοκίνητο δεν έχει πια τα πλεονεκτήματα στα οποία στηρίχθηκε ο κοινωνικός του μύθος. Στις σημερινές συνθήκες κυκλοφοριακού κορεσμού, κάθε άλλο παρά ελευθερία μετακίνησης και τη σαγήνη της ταχύτητας δεν προσφέρει στο χρήστη του. Από την άλλη, τα περιβαλλοντικά προβλήματα που προκαλεί (ρύπανση και θόρυβος) καθιστούν αναγκαία την υιοθέτηση άλλου τύπου λύσεων. Μια νέα φιλοσοφία σχεδιασμού μεταφορών έρχεται στο προσκήνιο, στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας. Στόχος της είναι ο περιορισμός της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και η ικανοποίηση της ζήτησης για μετακινήσεις με άλλα μεταφορικά μέσα: μετρό, σύγχρονο τραμ, λεωφορείο κινούμενο σε αποκλειστικές λωρίδες, περπάτημα και ποδήλατο.
Από αυτά τα μεταφορικά μέσα, το ποδήλατο είναι ίσως το πιο ανταγωνιστικό του αυτοκινήτου. Προσφέρει αυτονομία και ελευθερία. Αναπτύσσει ταχύτητα συγκρίσιμη μ’ αυτή με την οποία κινείται το αυτοκίνητο στις σύγχρονες πόλεις. Απαιτεί μεν φυσική καταπόνηση, ωστόσο το εύρος των περισσότερων καθημερινών μας μετακινήσεων δεν είναι απαγορευτικό για τη χρήση του, τουλάχιστον από τον ενεργό πληθυσμό. Είναι ευέλικτο, και μπορεί να συνδυαστεί με τη δημόσια συγκοινωνία στην καθημερινή αλυσίδα των μετακινήσεων. Είναι «παραδοσιακό», αλλά αντιπροσωπεύει πλέον μια καινοτομία, καθώς προϋποθέτει από τον κάτοικο της πόλης να ανατρέψει όχι μόνο τη λογική με την οποία μετακινείται, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο βιώνει την πόλη. Το αυτοκίνητο και γενικότερα η μηχανοκίνητη κυκλοφορία απομόνωσαν τον μετακινούμενο από το χώρο, μετατρέποντας τις αστικές λεωφόρους σε οδούς ταχείας προσπέλασης. Η εκτροπή από το αυτοκίνητο στο ποδήλατο προϋποθέτει και την επανάκτηση του δημόσιου χώρου: εκτεθειμένος στις καιρικές, οδικές και κυκλοφοριακές συνθήκες, ο ποδηλάτης παρατηρεί το αστικό τοπίο από μία ευρύτερη οπτική γωνία σε σχέση με τον εποχούμενο, και το βιώνει με όλες του τις αισθήσεις.

Εξαιτίας αυτών των ποιοτήτων του, αλλά και του γεγονότος ότι το αυτοκίνητο αποτέλεσε ένα από τα «τοτέμ» του δυτικού πολιτισμού1, η διάδοση του ποδηλάτου αποτελεί σήμερα ένα πολιτικό πρόταγμα ευρύτερης σημασίας. Δεν είναι τυχαίο ότι υπάρχουν ακτιβιστικά κινήματα που αντιμετωπίζουν την ποδηλασία στην πόλη σαν πράξη επαναστατική, που ανατρέπει τις αξίες στις οποίες στηρίζεται ο σύγχρονος τρόπος ζωής. Για παράδειγμα, τo κίνημα Critical Mass, που ιδρύθηκε το 1992 στο Σαν Φρανσίσκο, διοργανώνει την τελευταία Παρασκευή κάθε μήνα πορείες με το ποδήλατο σε δεκάδες πόλεις του κόσμου2. Δεν είναι επίσημη οργάνωση ούτε έχει ηγέτες, λίστα μελών ή πολιτική διακήρυξη. Αυτή η «άμορφη» μορφή του είναι εγγενές χαρακτηριστικό του μηνύματος και της στρατηγικής του. Σαν και τα άλλα κινήματα με παρόμοια στρατηγική (Reclaim the Streets, γενικά τα anti-globalization movements) έχει την ικανότητα να δομεί υπερτοπικά δίκτυα επικοινωνίας και να διατηρεί μία παρουσία στο δημόσιο χώρο.

Ο « Π.Ο. Καρδίτσας» συνεχίζει τις καλές εμφανίσεις στον αγώνα δρόμου στο Συκούριο, Λάρισας.

Σε συνέχεια της αγωνιστικής περιόδου του 2013, ο Ποδηλατικός Όμιλος Καρδίτσας, επιστρέφει στην έδρα του , με μία Πέμπτη θέση στην κατηγορία Μίνι Μεγάλα : με τον Τρέμμα Αναστάση και μία ακόμα Πέμπτη θέση στις Γυναίκες με την Σταυρούλα Γιαννούση και ακόμη περισσότερες εμπειρίες για όλους!

Η ποδηλατική ομάδα του ΠΟΚ, στην τρίτη αποστολή της, έλαβε μέρος σε αγώνα Δρόμου στο Συκούριο, το Σάββατο 23/03/2013, με 9 αθλητές στις αγωνιστικές κατηγορίες. Η συμμετοχή στον αγώνα ήταν αρκετά μεγάλη, καθώς αφορούσε διασυλλογικό αγώνα δρόμου. Η Θερμοκρασία ήταν ιδανική .. Σε μια διαδρομή κυρίως πεδινή και χωρίς πολλά υψομετρικά, οι αθλητές μας, κατάφεραν με ψυχή να φτάσουν στον τερματισμό…

Αναλυτικότερα, στην κατηγορία Μίνι : ο Αναστάσης Τρέμμας τερμάτισε 5ος και ο Δημήτρης Φατόλας .στην 9η θέση.

Στην κατηγορία παμπαίδων ο Δημήτρης Ντόλκερας τερμάτισε 10ος Μια κατηγορία με πολλή μεγάλη συμμετοχή..

Στην κατηγορία παίδων: ο Δημήτρης Κατσαρός τερμάτισε 7ος , ο Γιάννης Τσακνής 9ος, δίνοντας και οι δύο αθλητές πραγματική μάχη, κυριολεκτικά πάνω στο νήμα. Ακολούθησε 13ος , ο Παναγιώτης Παγουρτζής , ο Μπανάσιος Γιάννης14ος και ο Λέανδρος Θανόπουλος 16ος.

Τέλος στην κατηγορία γυναικών : H Γιαννούση Σταυρούλα τερμάτισε 5η.

Με σύμμαχο τον καιρό γονείς και θεατές απόλαυσαν τον αγώνα, που στις περισσότερες κατηγορίες οι νικητές κριθήκανε κυριολεκτικά στην γραμμή τερματισμού.

Το επόμενο αγωνιστικό ραντεβού της ομάδας είναι στις 21/04/2013 στην Λάρισα σε Διασυλλογικό αγώνα δρόμου.

Ευχαριστούμε για ακόμη μια φορά τους χορηγούς-συμπαραστάτες τις ομάδας

Μέγας Χορηγός

Χορηγοί

ΠΟΚ

Αντιμάχου 3

Καρδίτσα

43100

Πληροφορίες

Email:

Τηλέφωνο 6974338617

Follow Us